zaterdag 30 juni 2018

Wat vooraf ging.

Yep, de zusjes gaan de joe-esofee weer eens unsafe maken. Aangezien we de laatste paar jaar steeds nogal zuidelijk hebben gezeten, gingen we nu kijken voor wat noordelijkere staten. Ik ben aan de slag gegaan voor vliegtickets en zag een leuke aanbieding naar Seattle. Veel noordelijker kun je niet zitten. Vanuit Seattle kun je prima roadtrips maken, er zijn in die regio legio (haha) natuurparken. Oregon schijnt ook erg mooi te zijn. Zus heeft een reisgids gekocht en had alle tijd om zich voor te bereiden. Daar verwacht ik dus veel van :)



De vliegtickets
Zoals gezegd was ik al vroeg gaan kijken wat de mogelijkheden waren qua vliegtickets. We hadden nog vouchers van United voor ons hachelijke avontuur van onze vorige trip. Ik kwam er echter al snel achter dat United geen lekkere verbindingen heeft naar het noord-westen. Dus toch maar even kijken bij KLM. En daar kwam ik dus een hele leuke aanbieding tegen voor tickets naar Seattle (Washington) uitgevoerd door Delta. Zowel heen als terug direct. Kijk, daar houden de zusjes van! Meteen geboekt en betaalt dus maar. Het voordeel van vroegboeken is dat tegen de tijd dat je met vakantie gaat de financiële aderlating van de tickets al lang vergeten bent :)



De route
In januari stond ik op de vakantiebeurs. Daar was ook een stand van Oregon (ik denk niet dat ze er speciaal voor mij stonden, maar ik sluit het niet uit:)). Zij hebben me uitstekend van info voorzien en een mooie route voor ons uitgestippeld.

We hebben nu dus ruwweg een rondje in ons hoofd. Van Seattle afzakken langs de kust. Eventueel tot Redwood NP in Californië, dan naar Crater Lake, via Bend naar het oosten en via de Columbia River Gorge weer terug naar Portland/Seattle. Of andersom. Of een hele andere route. Zoals gebruikelijk bekijken we van dag tot dag wat we willen doen.

(Mount Hood)

De auto
Ik ben ook weer eens flink zitten te puzzelen voor een huurauto. Uiteindelijk kwam ik bij een Engels bedrijf terecht dat heel actief is in Florida, maar ook door het hele land auto's verhuurt. Prima deal gescoord voor een standaard SUV bij Alamo, waar we meestal een auto bij huren.



 De hotels
Zoals gebruikelijk hebben we alleen voor de 1e en laatste nacht een hotel geboekt. Aangezien we laat in de middag aankomen hebben we een hotel bij het vliegveld genomen. Wanneer we aankomen nemen we de shuttle naar het hotel en halen we de volgende dag de auto op. De rest van de hotels doen we op de bonnefooi. We moeten alleen even op letten dat het 2e weekend dat we in de VS zijn een feestdag is en dat het dan handig is de avond tevoren een hotel te boeken.
Het 1e hotel heeft zus goed geregeld: het ligt op loopafstand van een shopping mall!! En met één van onze favoriete restaurants: de Cheesecake Factory. Ik voel nu al de pondjes er aan vliegen :)



De zusjes hebben er heuuuul erg veel zin in, dus het aftellen is begonnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten