zondag 26 augustus 2018

Dag 2:Seattle - Clackamas

Tja, die jetlag. Het was me gisteren gelukt om tot 20.30 wakker te blijven. Vervolgens werd ik "'s ochtends"  wakker, uitgerust en wel. Kijk ik op de wekker, was het 1.30 uur (midden in de nacht, ja!). Dit scenario heeft zich gedurende de nacht enkele keren afgespeeld. Om 5 uur heb ik het opgegeven. Zus is nog iets langer blijven liggen.
Daarna op naar ons eerste Amerikaanse ontbijtje. Dat gleed er weer makkelijk in.
Na het ontbijt namen we de shuttle naar het vliegveld en vanaf daar de shuttle naar de autoverhuur.

Normaliter proberen de autoverhuurders je allerlei extra's aan te smeren. Tot onze verbazing deden ze deze keer niet eens een poging. Waarschijnlijk staat er een DGMetje achter mijn naam (doe geen moeite).
We kozen een heerlijke Ford SUV van en zeer prettige uitvoering. Toen we wegreden kregen zus en ik het wel heuuul erg warm. Ik heb het onderzocht en de stoelverwarming bleek op de hoogste stand te staan. Gelukkig heeft de auto ook stoelairco (serieus!) waardoor onze derrière weer op een normale temperatuur kwam.
Prettig is ook dat deze luxe uitvoering een goed navigatiesysteem heeft. Hiermee kunnen we makkelijk hotels vinden wanneer we een slaapplek zoeken. Meestal moet je extra betalen voor navigatie.
Het plan was om vandaag Portland te verkennen (Seattle slaan we over, daar zijn we al geweest). De weersvoorspellingen waren echter niet zo goed. En wat doe je dan als toerist: je gaat lekker naar de mall. Aangezien een van de grootste malls van Oregon zich in Clackamas bevindt gingen we daar dus heen. Eerst ff een hotel gezocht en toen, hop naar de mall. Daar aangekomen hebben we heerlijk geluncht bij de altijd fijne Cheescake Factory. Heerlijk gegeten!

Toen even aardig wat geld over de balk gesmeten om de kwakkelende economie van de VS te steunen.
'S avonds hebben we gegeten bij The Old Spaghetti Factory, een leuk restaurant tegenover het hotel. Door de jetlag begonnen we tijdens het eten lichtelijk in te storten waardoor we af en toe in een maniakale lachbui uitbarsten, afgewisseld met lege blikken.
Om 8 uur waren we terug in het hotel. Ik heb zus (die gisteren nog zo stoer deed) vermanend toegesproken en gezegd dat ze niet eerder dan 9 uur mag gaan slapen (Ik hoop geweld te kunnen vermijden).
Morgen gaan we naar Portland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten