maandag 27 augustus 2018

Dag 3:Clackamas - Portland - Cannon Beach

Vanochtend hebben we het kunnen rekken tot kwart voor 6, het gaat de goede kant op! We zetten dan vervolgens koffie en kijken naar het ochtendnieuws. Lekker relaxed, ik krijg er een echt een vakantiegevoel van. Helemaal gezellig met mijn grote zus!
Voor het ontbijt hebben we lekker Amerikaans gegeten: roerei met kaas, gebakken aardappeltjes met ui en paprika en een paar stukjes fruit om er een gezonde maaltijd van te maken.
En toen waren we klaar voor een bezoek aan Portland. We hadden al snel een parkeergarage gevonden bij Pioneer Couthouse Square gevonden, het centrum van Portland.

Toevallig kwamen we een wandel tour tegen die 15 minuten na onze aankomst begon. Hadden wij weer ff mazzel! Ik was niet weg van Portland (veel zwervers!), maar de tour was wel leuk. De gids wist ons prima te vermaken.

We hebben nog lekker wat gegeten bij een foodtruck waar de stad bekend om staat en daarna gingen we richting de kust. Het bekendste strand van Oregon is Cannon Beach. Daar vonden we dus een heerlijk historische B&B. Prachtige kamer, inclusief open haard, eigen tuintje en twee grote bedden. Vreselijk duur, maar dat krijg je in het hoogseizoen in dit gebied.

Na onze bagage gedumpt te hebben gingen we naar het strand. Wow, wat mooi!!!

Je hebt er rotsen die uit de zee steken, heel apart. We hebben een heerlijke wandeling op het strand gemaakt, de uitzichten waren prachtig!

Om 7 uur hadden we op aanraden een restaurantje gereserveerd. Het bevond zich in een historisch gebouwtje, het zag er gezellig uit. Het werd een nogal ongewoonlijke avond. Onze ober, een mislukte organische boer, was duidelijk sociaal wat beperkt. We werden "vermaakt" met verhalen over zijn oud-tante uit Pijnakker waar hij wel/niet? op bezoek was geweest, zijn mislukte boerenbedrijf, en de kweek van zoute aardappelen op Texel. Fascinerend! Tussen door rende hij steeds chaotisch heen en weer en vroeg ons af en toe wat zonder op het antwoord te wachten. Je moest er bij zijn, het was hilarisch. Helaas bleek het ook nog een bizar duur restaurant te zijn. Maar we hebben vreselijk gelachen en erg lekker gegeten. Na het eten waren we nog ff naar het strand gelopen. Net na zonsondergang ook weer prachtig. Er worden overal vuurtjes gestookt op het strand, het zag er erg leuk uit.

Zus en ik hebben een dure, maar zeer prettige dag achter de rug. We drinken nog een glaasje wijn in de kamer. Het is inmiddels half 11, dus dat gaat ook goed.