maandag 3 september 2018

Dag 10: Baker City - Hood River

Vanochtend hebben we het lekker rustig aangedaan. We stapte om 9 uur in de auto (we zijn door het tijdsverschil altijd redelijk vroeg wakker in de VS).
Als eerste stond Pendleton op de rol. We hadden gelezen dat dit een leuk western plaatsje was. We waren daar rond het middaguur dus er moest weer gegeten worden. Hoe langer ik in de VS ben, hoe meer ik ga eten. Gelukkig zijn al mijn kleren stretch, want als je patat/gebakken aardappelen voor mijn neus zet gaat het mis. En dat krijg je hier bij het ontbijt, lunch en diner. Maar ik eet af en toe ook sla (met lekker veel dressing, kaas en croutons).
Onderweg naar Pendleton zagen we een bord langs de snelweg staan waarop de Oregon Trail werd genoemd. We zijn hier heen gereden. Dat bleek dus onverwachts heel erg leuk! Het was een heel mooi gebied waar langs de Oregon Trail liep. Deze werd gebruikt door de eerste settlers in de streek. Er liep een mooie hike waarlangs je allerlei info kreeg over de settlers.




Ook stond er een originele huifkar met een mevrouw in klederdracht die vertelde over de reis die men af moest leggen. Dit was heel interessant. Ik ben blij dat wij in onze SUV reizen en niet per huifkar!


Pendleton viel nogal tegen. Het was één straat met wat western gebouwen. Wel hadden ze een leuk restaurant waar we geluncht hebben.
Verder hadden ze veel winkels waar zadels en andere cowboy zooi verkocht werd. Wel leuk om te zien.


Na Pendleton zijn we richting de Historic Colombia River Gorge gereden. We willen deze Gorge doen en Mount Hood, hier ook vlakbij. Morgen beslissen we hoe we dit gaan aanpakken. We hebben in Hood River een heerlijk hotel gevonden. We hebben een kamer met uitzicht op de rivier. En ook niet onbelangrijk: het hotel heeft een goed restaurant.
(uitzicht vanuit onze kamer)

We hebben vanvond op het terras van het restaurant gegeten, met uitzicht op de rivier, helemaal geweldig! Het eten was heerlijk en het uitzicht net zo lekker.


Ne het eten hebben we nog even gewandeld over het wandelpad langs de rivier. Daarna hebben we ons prima vermaakt op ons privé terras. Het uitzicht over de rivier is fantastisch. Met mijn bleutooth speaker hebben we nog meegezongen met muziek uit de sixties. Wat een prettig hotel!!


2 opmerkingen:

  1. Ik ben vanochtend begonnen met jullie blog te lezen (gevonden via het Alles Amerika forum) Wat een mooie reis maken jullie! Ik wil volgend jaar ook naar deze regio en ik doe genoeg inspiratie op via jullie blog. Veel plezier nog dames!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry voor de late reactie, ik had niet gezien dat er een bericht was. Helaas zijn we nu weer thuis, maar het gebied is prachtig! Veel plezier met de voorbereiding!

    BeantwoordenVerwijderen